Bedsted kirkes historie

Bedsted kirkes historie - og i øvrigt hele sognets historie er grundigt beskrevet, idet Henning Haugaard siden 1980 har skrevet om Bedsted i hæfterne "Brudstykker af Bedsted Sogns historie".

Hæfterne er lagt ind på borgerforeningens hjemmeside, og om kirken kan der læses følgende steder:

Om kirken - på side 92-109

Om præsterne ved Bedsted kirke - på side 155-167

Om Nicolaj Brorson - tillæg nr. 6

Se også Folder om Bedsted kirke her

Se også den interessante historie om Bedsteds kirkeklokke - side 1337-1342.

Gamle billeder af Bedsted kirke

Faldne fra 1. verdenskrig

Henning Haugaard har samlet lidt om 1. verdenskrig, som den blev oplevet fra Bedsted. Præsten i Bedsted, Nicolaj C. Nielsen har i sin dagbog beskrevet, hvordan de første dage af krigen blev oplevet i Bedsted. (Kan ses her.)

Henning Haugaard har samlet en oversigt over de faldne under krigen med tilknytning til Bedsted sogn. (Kan ses her.)

Henning Haugaards PowerPoint med en række billeder og beskrivelser af krigen. (Kan ses her.)